Monday, August 1, 2011

Celebration of my grandpa's decoration, じいちゃんおめでと!!



This year my dearest grandfather got the decoration for his achievement regarding education in Aomori.
Yesterday we went out for Yakiniku restaurant for the celebration!!
Grandpa looked quite happy with the decoration and the time we can gather together, with a glass of beer!

Once I heard he was working really hard. Every day he used to work till midnight.
For the improvement of educational system in Aomori.
It is really admirable his deed was finally evaluated and I am proud of him so much!!
Congratulations, Grandpa!!!!




おじいちゃん、校長先生やら教育委員会で働いていたんだけど、過去の功績が評価され、勲章みたいなのを国からもらいました!

昨日お祝いで家族で焼き肉行ったとき、ビール片手にちょっとしたエロ笑いでうれしそうでした。
よっしゃ~!やったぜ!!って、熱血に喜ばないやらしさが、うちのじいちゃんです(^^)

自分の功績が称えられ、自分が稼いだお金で特上カルビを皆に食べさせてるおじいちゃんは、
男としてすごい満足げでした☆
私は誇りに思います(*^^*)

おじいちゃん!おめでと~~~!!!

No comments:

Post a Comment